More Links

Articole:pag 11

Antrenamentul in artele martiale competitive : Beneficii si costuri

 
 
Antrenamentul in artele martiale competitive :
"Beneficii si costuri"
Preluat de pe blog.aikidojournal.com


Am primit un comentariu foarte bine gandit, ca un raspuns la articolul "Practica artelor martiale si mintea dezamagita" publicat cu cateva luni in urma. Acest comentariu prezinta o descriere succinta a diferitelor categorii de antrenament folosit in competitii si aplicabilitatea lor situatiile reale din strada.

Sparring-ul este o forma de antrenament ca orice alta forma de antrenament. Chiar si cele mai brutale meciuri de MMA nu sunt lupte. Sunt sparring-uri.

La fel ca la orice forma de antrenament, intrebarile sunt: "Ce poti obtine?", "Cat te costa?". Fiecare tip de sparring, de la cele "fara contact", usoare, la luptele din MMA, serveste unui anumit scop.

1. Sparring usor, fara contact

Beneficii: Inveti control, sa pui pumnul, piciorul sau cotul in locul in care doresti.

Costuri: Foarte putine.

Pericolele non-fizice: Elevul trebui sa fie sigur ca intelege faptul ca acest lucru este foarte departe de orice fel de lupta. Asa ca, nu deveniti obraznici dacaca sunteti campion la acest fel de antrenament.

2. Kickboxing

Beneficii: Iti imbunatatesti rezistenta si puterea. Inveti distanta, viteza, combinatii, pozitii si ... inveti cum sa incasezi o lovitura puternica (sau mai multe) fara sa te opresti.

Costuri: Poti sa te astepti la invinetiri, iar ocazional la leziuni mai grave.

Pericolele non-fizice: Din ratiuni de siguranta exista multe reguli. Aceste limitari asupra a ceea ce ai voie tu, sau partenerul tau sa faci, pot face acest EXERCITIU o imitatie nerealista a unei lupte. Ca si mai sus, nu deveni obraznic pentru ca poti face acest lucru bine.

3. Grappling si lupta la sol

Beneficii: Experienta practica si un simt al prinderilor, blocarii incheiturilor, aruncarilor, etc; pentru oameni de diferite greutati si inaltimi.

Costuri: La fel ca si in kickbox poti sa te asteapti la vanatai si zgarieturi. Si, din pacate, prejudicii ocazionale.

Pericolele non-fizice: Unele Jujitsu se considera a fi dure. Dar asta nu conteaza atunci cand tu esti la sol luptand cu un adversar, iar prietenul acestuia te loveste cu piciorul. La fel ca toate sparring-urile acesta este un exercitiu.

Practicand oricare din aceste exercitii (si multe alte variatii), trebuie sa va amintiti intotdeauna ce beneficii aveti, care sunt costurile si sa cunoasteti pericolele non-fizice la care va puteti expune, si felul in care functioneaza respectiva lupta.

Daca oricare dintre cele de mai sus merita riscul sau nu, depinde de fiecare practicant si cat de pregatit vrea sa fie atunci cand este atacat, si ce risc este dispus sa isi asume pentru un anume nivel de pregatire.

In multe cazuri, cele mai periculoase tipuri de sparring pot fi facute pentru o perioada, pana cand este invatata lectia, iar apoi se trece mai departe.

La inceput, unul dintre cele mai pretioase lucruri pe care un incepator le poate invata in sparring, este acela ca poate continua chiar daca este lovit. Alt lucru ar fi ca POATE continua chiar daca nu mai are suflu. Aceste lucruri sunt lectii esentiale in auto-aparare. Daca nu le inveti, atunci cand cineva te va lovi puternic in viata reala vei fi daramat. Nu vei sti daca esti ranit grav sau nu. Tot ce vei sti este faptul ca ai fost ranit mai mult decat ai fost vreodata. Si atunci cand viata ta depinde de asta, nu vrei sa inveti in acel moment cum sa te descurci cu asta.

O data ce ai invatat aceasta lectie (dureroasa), nu mai este nevoie sa continui in acel fel.

Cat priveste luptele pentru titluri, aceastea reprezinta altceva. Nu este un lucru rau sa lupti in sport. Nu este mai rau decat sa joci fotbal sau rugby. Dar nu este vorba despre pregatirea pentru auto-aparare. Este doar altceva.



Articol publicat pe "Aikido of Nebraska Blog :Competitive martial arts training: What you get, what it costs"

tradus si publicat aici cu permisiunea lui Sensei Todd Roberts ( "Aikido of Nebraska LLC Dojo" )