More Links

Articole:pag 22

6 Indrumari pentru Practica ... si Viata

 
 


"Antrenamentul in Aikido este de a dezvolta mintea si corpul pentru a crea oameni de o sinceritat extrema. Tehnicile din aikido ar trebui sa fie considerate secrete, si nu ar trebui in nici un caz aratate altora sau aplicate in scopuri rele". Din nr. #4, volumul 34 din 1997 al "Aikido" de Sediul central al revistei "Aikido" din Tokyo. Aceasta versiune mai recenta face cele mai multe referiri la sinceritate, sau virtutea Shin .

"Antrenamentul in Bujutsu este de a hrani Yamato-Damashii si de a cladi caracterul unei persoane. Tehnicile sunt transmise de la persoana la persoana, pe baza individuala, si nu ar trebui sa fie divulgate in mod nediscriminatoriu publicului (original scrie "non-japonez"). Aceste tehnici secrete nu trebuie sa fie folosite in scopuri rele." Budo.

Textul original nu specifica Aikido. Aceasta publicatie a precedat numele Aikido, dar nici nu se refera la Daito Ryu. Bujutsu este mai mult un termen general care se aplica la toate artele martiale. Paranteza din citat este de la John Stevens, traducatorul. fiind cea mai veche versiune, budo face referiri la nationalism si poate chiar rasisim.

"Scopul Aikido este de a antrena atat corpul cat si mintea si de a face o persoana sincera. Toate artele Aikido sunt secrete in natura si nu trebuie sa fie dezvaluite public, sau predate huliganilor care o vor utiliza pentru scopuri rele". Aikido

Doshu Kisshomaru ofera mai un text mai pozitiv: "In cele din urma, scopul Aikido-ului nu este de a produce doar un corp puternic ci de a crea o persoana integra. Orice persoana educata stie ca puterea bruta este fara sens in zilele noastre de civilizatie avansata. Din acest motiv Fondatorul a interzis ca Aikido sa fie utilizat in mod abuziv si a avertizat sever pe toti. El nu ar permite publicarea tehnicilor din arta sa si cerea garantii pentru fiecare elev.

Pe scurt, toti cei care doreau sa studieze Aikido trebuiau sa aiba o minte dreapta si corecta, sa se supuna instructorilor lor si sa studieze in mod natural. Ca o chestiune de consecinta, tehnicile lor vor fi cultivate cu pricepere intr-o astfel de atmosfera si un caracter nobil va aparea."

In timp ce peste tot acum se discuta despre Aikido in termene de dezvoltarea a unor oameni mai buni, sau a fi mai etici si morali decat alte arte martiale sau artisti non-martiali, intrebarea ramane cum ? Francis Takahashi discuta daca avem vreo pregatire etica iar Peter Boylan are un frumos articol despre validitatea acestei afirmatii in artele martiale in general, pe blogul sau, The Budo Bum. Aceasta conversatie dintre Richard Moon si Christopher Li este un mare act aditional. O'Sensei a tratat predarea ca un secret ? El era in viata cand au aparut cateva publicatii sau carti despre Aikido si a fost implicat in cateva dintre ele. Nu e nici o posibilitate ca el sa nu fie constient de Budo Renshun sau Budo, desi initial aceste carti nu au fost raspandite pe scara larga. Aceasta nu a fost adevarat pentru cartile lui Tohei, sau ale lui Tomiki sau ale fiului sau - aceste carti au fost traduse de mai multe ori si vandute in mod liber. Acum familia Ueshiba este implicata in publicare si filmare ca un mijloc de a propaga Aikido, asa ca cererea de pastrare a secretului pare sa fi evoluat/disparut. Mai mult, in "pastrarea secreta a tehnicilor de Aikido" - Kotegaeshi si Nikyo sunt cele mai prost pastrate secrete din lume. Ele apar in sistemele de lupta din fiecare cultura. Deci, care este secretul ?

Ma intreb cine au fost ultimii elevi care au trebuit sa aduca scrisori de recomandare ? Cum pot eu abuza de Aikido, cum pot aplica Aikido in scopuri sinistre ? Aikido creaza oameni de un nobil caracter? Daca da, atunci ia pe oricare si creaza mai multi oameni nobili ! Creaza o intreaga lume de oameni nobili ! Daca a fost un proces de selectie pentru a fi siguri ca numai oamenii buni sunt lasati sa invete Aikido, atunci chiar Morihei Ueshiba avea limite in credinta sa ca Aikido creaza oameni mai buni. Am vazut elevi care s-au dovedit ca isi bateau sotiile, abuzau copii, alcoolici, dependenti de droguri sau de sex. M-am antrenat cu oameni care si-au inselat sotiile si am vazut cum se incheie casatoria lor. Un yudansha de rang mare a inceput sa trimita amenintari cu moartea la alt dojo din zona sa, impreuna cu alte comportamente discutabile. Daca as avea pe cineva angajat intr-un comportament deplorabil in dojo-ul meu, as conta pe Aikido pentru a-i curata si sa-i pun pe calea cea dreapta ? Sincer , nu. Cu toate acestea, daca as face reclama cu o cale de a face oamenii mai buni decat sunt, mai puternici emotional si dedicati armoniei, nu as fi surprins daca ar aparea la usa niste fiinte umane care se simt incomplete sau chiar sfaramate. Aud multe persoane care se refera la Aikido ca terapie pentru ei insasi; dar daca eu merg la dojo cum pot sa-l fac terapeutic pentru altii ? Nu stiu despre utilizarea frauduloasa a Aikio, dar cu siguranta am vazut sensei care abuzeaza de puterea si statutul lor ca sef de dojo, iar elevii lor aspira la a avea intr-o zi propria lor putere de a abuza. "Traditia."

Exista multe forumuri pe internet care au discutii despre Aikido si despre scopul acestuia. De obicei, va exista o persoana care condamna utilitatea martiala si altcineva care va raspunde ca Aikido lor personal este mai mult decat o simpla lupta; ca Aikido este un vehicul pentru dezvoltarea spirituala, personala si morala. Rareori oamenii sunt capabili sa spuna cum. Aduce troli pe internet daca azi acesta este locul principal pentru discutii folosofice.

Morihei Ueshiba a fost un om foarte spiritul. El a fost un membru devotat al noii religii Oomoto Kyo si un membru al cercului restrans al lui Onisaburo Deguchi . Exista numeroase evidente ca Morihei Ueshiba a studiat in tinerete clasicii chinezi si ca sigur a fost in Budo , Budo care are virtuti asociate cu el ( numai ca nu aceleasi virtuti, sau numar constant de virtuti). Foarte putin din sistemul sau actual de credinte s-a transmis catre noi ca si practicanti de Aikido: Oomoto Kyo nu este o religie evanghelica de prozelitism, religia lui O'Sensei nu era obligatorie pentru practica in Aikido, multi elevi nu i-au impartasit religia, si un efort deliberat a fost facut pentru a curata Aikido de imaginea sa religioasa pentru ca arta sa fie raspandita in lume la non-japonezi. De-a lungul anilor am vazut un numar de elevi care atunci cand erau intrebati despre filosofia lui O'Sensei ei veneau cu un amestec de Taoism, Zen si Hagakure - si ceea ce pare sa fie o linuta de adevar. Nu am nici o idee daca aceste credinte s-au aplicat lui Morhei Ueshiba, dar el a fost un membru faimos al Oomoto Kyo. De pe website-ul Oomoto Kyo:

Care este doctrina de baza Oomoto ?

Dumnezeu este spiritul care strabate intregul univers, si omul este punctul central al lucrarii cerului si pamantului. Atunci cand Dumnezeu si omul devin un intreg, o putere infinita va apare. Care este esenta credintelor Oomoto ? Dumnezeu, cu ajutorul oamenilor, lucreaza pentru a purifica si reconstrui lumea. Atunci cand aceasta sarcina este indeplinita, Dumnezeu, oamenii si toata natura vor exista in mod pasnic pe pamant si in lumea spirituala.

Ce se asteapta sa faca oamenii pentru a ajuta ?

Ei trebuie sa traiasca corespunzator celor patru invataturi si patru principii. Acestea sunt bazele Planului divin si se aplica vietii tuturor oamenilor. De asemenea Oomoto ne invata ca Dumnezeu a dat oamenilor libertatea de a alege; ei au libertatea de a alege daca sa urmeze aceste invataturi si principii.

Care sunt invataturile ?
1. Alinierea armonioasa cu toata viata si cu universul
2. Descoperirea adevarului ceresc si lectiile sale
3. Modele innascute de comportament pentru om, societate si cosmos.
4. Calatorii de creatie instinctuala

Care sunt principiile ?
1. Puritate prin purificarea mintii si a corpului
2. Optimisim, credinta specifica in bunatatea Vointei Divine
3. Progresul ca o cale de imbunatatire spirituala
4. Unificarea sau reconcilierea tuturor dihotomiilor (bun si rau; bogat si sarac; oameni si natura; oameni si Dumnezeu, etc.)

Cele patru pot fi gandite ca un cod pentru o viata dreapta. Prin practicarea lor, oamenii pot trai in armonie cu universul si sa duca o viata cereasca in spirit si carne

Presupun ca aceasta este cumva reprezentativa pentru sistemul de credinta a lui Morihei Ueshiba. Am gasit si acest articol interesant pe wikipedia despre zeitatile Shinto. Unii dintre elevii sai au avut prea putin interes in religia sau filosofia lui. Sensei Yamada a spus o data intr-un interviu ca atunci cand O'Sensei aparea si tinea prelegeri, chiar Yamada dorea ca el sa nu mai vorbeasca si sa plece pentru ca ei sa se poata antrena.

Este nevoie de un grup care sa incurajeze o gandire mai profunda si intrebarile ? Primele zile ale alegerilor in SUA au aratat ca discursul civil,intrebarile, verificarea faptelor, si vechiul mod si bun de gandire par sa nu mai fie la moda. Sa ramai calm si rational, sa ai urmatorul gand sobru (speram ca si primul sa fie serios). Discursul respectuos cu scopul unui obiectiv de a avea o comunicare mai buna si solutii mai bune. Luand pozitie pentru motivele corecte si atunci cand cooperarea nu a reusit sau a condus la un rezultat care nu este corect. Fiind responsabili. Stiind ceva despre ce este bine si ce este rau. Trebuie sa mergem mai departe si nu doar in dojo.



Articol publicat pe "Nobody's Home: The Sixth Guideline for Practice...and Life"

tradus si publicat aici cu permisiunea lui Sensei John Hillson