More Links

Articole:pag 3

Care sunt avantajele unui antrenament regulat?

 
 

Cineva m-a intrebat intr-o zi de ce practic Aikido. Raspunsul meu de atunci este acelasi pe care il dau intotdeauna: "deoarece nu imi pot imagina viata mea fara el". Dar dupa ce m-am mai gandit si dupa un pic de navigare pe internet, am gasit o serie de beneficii importante ale artei noastre minunate, pe site-ul Dojo-ului Fujinami Sydney.

Fiecare are propria sa motivatie atunci cand decide sa inceapa practicarea artelor martiale, si consider ca un Sensei bun ofera un cadru de pregatire pentru ca fiecare elev sa-si poata urma propria lui cale, calatorie care, de cele mai multe ori, poate dura intraga viata.

Gestionarea conflictelor si a stresului/relaxarea. Participantii experimenteaza o noua stare in situatii de stress si de conflict unde vor fi capabili sa :
      - isi imbunatateasca capacitatea de a controla un comportament agresiv
      - aiba control
      - raspunda in loc sa reactioneze
      - analizeze situatia si sa gaseasca cel mai bun mod de a raspunde
      - gestioneze pareri opuse, critici sau competente
      - gestioneze asteptari diferite, cereri sau intimidari
      - gestioneze probleme, conditii sau politici
      - invete importanta de a fi "prezent" (aici si acum)
       - isi imbunatateasca capacitatea de concentrare

Aikido, ca si exercitiu fizic, lucreaza asupra tuturor grupurilor de muschi din corp, restaurand echilibrul si armonia unei conditii fizice, neglijata in activitatile noastre zilnice. Orice lucru care provoaca o leziuna a unei parti a corpului poate afecta armonia si simetria corpului.

Antrenamentele cresc si mentin simetria musculara utilizand greutatea corpului ca rezistenta naturala in cadrul lor. Acest lucru permite participantilor sa atinga maximum de functionalitate si eficienta fizica pentru a-si crea un stil de viata mai echilibrat.

Aikido, ca si exercitiu pentru cardio, utilizeaza miscari dinamice si ritmice pentru a maximiza beneficiile cardio. Participantii experimenteaza un aport crescut de oxigen, de energie si se simt reintineriti dupa fiecare antrenament. Antrenamentul se poate efectua pana curg sudorile de pe tine, si poate fi efectuat pana la nivelul de confort/suportabilitate al fiecaruia. Se poate varia viteza si intensitatea lucrului intr-o multime de moduri, utilizand diferite sisteme de energie. Avand in vedere ca tipul antrenamentului este continuu, exercitiile predominante sunt aerobice. Totusi, cu diferite cresteri in viteza, se pot efectua si exercitii anaerobe.

Auto-apararea este o parte importanta a aikido-ului, iar abilitatea de a te concentra si de a fi clar in orice situatie este cea mai buna defensiva. Este, de asemenea, o cale ideala de a te concentra pe, si a profita de, lucrurile bune care apar in calea noastra. Antrenamentul nostru este conceput pentru a promova o atitudine pozitiva , atitudine care este adecvata in orice situatie. Aikido ne face constienti de faptul ca un agresor isi concentreaza atentia si miscarea asupra persoanei pe care doreste sa o atace. Acest lucru pune persoana atacata intr-o pozitie de conducere - daca stie sa profite de acest avantaj. Nu exista nici o lovitura punitiva si nici o tehnica nu este conceputa sa provoace vreun prejudiciu. Participantii invata miscari de atac si aparare pre-aranjate, executandu-le de multe ori pentru a-si dezvolta abilitatile tehnice, miscarile devenind curgatoare, agile. Sunt invatati sa primeasca tehnicile de aikido in siguranta, executand caderi si rostogoliri in loc sa reziste intr-un mod necorespunzator.

Cum pot sa am vreun beneficiu de la aikido? Practicantii de aikido experimenteaza o serie de beneficii prin abordarea aceastei arte complexe :
      - o mai buna sanatate fizica si mentala
      - imbunatatirea calitatii vietii
      - mai multa energie
      - imbunatatirea calitatii de conducere, gestionare si a perspectivelor in cariera
      - antrenarea si sprijin de la un instructor experimentat
      - miscari executate cu mai putin efort si dureri
      - o postura si un echilibru mai bun
      - imbunatatirea stimei de sine
      - intretinerea corpului
      - intarirea muschilor si a oaselor
      - relaxarea si reducerea stresului
      - imbunatatirea aptitudinilor fizice, a rezistentei, echilibului, coordonarii
      - sporirea increderii de sine, a concentrarii si a atentiei
      - cresterea constientizarii de sine si a auto-cunoasterii
      - cresterea constientizarii a relatiilor interpersonale prin cultivarea compasiunii pentru altii

Beneficiile practicii pe termen lung adesea conduc la :
      - sentimente de armonie si de bunastare
      - un sentiment profund de plenitudine, integrare si interconectivitate
      - o extindere a constiintei printr-o actiune atenta
      - un sentimentul de a fi pregatit pentru momente neasteptate tot timpul.

Cum pot companiile sa beneficieze de aikido? Acele companii care au imbratisat "modul aikido' au urmatoarele beneficii:
      - consolideaza si sustin capacitatile de conducere a propriilor oameni
      - promoveaza comunicarea si licrul in echipa
      - isi imbunatatesc performanta managementului, competitivitatea , productivitatea si profitul
      - imbunatatirea gandirii inovatoare si a motivatiilor
      - dezvolta si mentin o cultura a invatarii
      - apreciaza si isi mentin angajatii

Printre companiile care au benficiat la nivel mondial prin modul de a face afaceri utilizand "calea aikido" se numara: Alcan, Banca Norvegiei, Corporatia Catapillar, hotelul Bel-Air din Beverly Hills, Banca Chase Manhattan, Compaq Computers, Digital Equipment Corporation, Glaxo Inc, Institutul de dezvoltare personala din Africade Sud, Kaiser Permanente, Procter & Gamble, Purina, Steven Covey Associate, Academia Fortelor Aeriene din SUA.

Recunoasterea: Fii constient de conflict si care sunt sentimentele tale referitoare la acel conflict. Apreciati sentimentele celuilalt, precum si punctul sau de vedere fara sa puneti etichete sau sa-l judecati.

Acceptarea: Arata-i celeilalte parti ca vrei sa lucrati la o solutie. Asuma-ti responsabilitatea ca esti, de asemenea, parte in conflict si toti sunteti in aceeasi situatie.

Adaptarea: Fii dispus sa te schimbi si deschis la idei noi. Fii capabil sa iei in considerarea o gama larga de solutii, fara discutii excesive.

Articol publicat pe "Aikido World BLOG: AIKIDO - What are the benefits of regular training? "

tradus si publicat aici cu permisiunea lui Sensei Dunken Francis