More Links

Articole:pag 3

Intinderile in conditii de siguranta

 
 

Aikido, ca si alta activitate fizica, se bazeaza pe un corp sanatos. Un factor cheie in orice regim fizic este mentinerea flexibilitatii prin exercitii specifice de intindere, si, desi aproape toate activitatile din aikido implica intinderile intr-o oarecare masura, este important sa executam intinderi la inceputul antrenamentului ca parte a incalzirii si in cea de la sfarsitul antrenamentului ca parte a "racoririi".

Intinderile nu reprezinta incalzirea ! Reprezinta o parte a incalzirii. Incalzirea este procesul de ridicare a temperaturii corpului, iar o incalzire corecta ar trebui sa ridice aceasta temperatura cu 1-2 grade Celsius. Este foarte important sa faceti incalzirea inainte de a va intinde.

Incalizrea poate face mai mult decat sa puna muschii rigidizati in miscare; cand este facuta intr-un mod corect, performantele noastre musculare se imbunatatesc. Pe de alta parte, o incalzire facuta in mod necorespunzator poate creste riscul de accidentari.

Ideal, o intindere particulara ar trebui lucrata numai pe acei muschi pe care doresti sa-i intinzi. Izolarea muschilor lucrati la o anumita intindere insemana ca nu trebuie sa va ingrijorati despre depasirea rezistentei oferite de catre mai mult de un grup de muschi. In general, cu cat lucrati mai putini muschi, cu atat mai bine.

Orice instructor decent de aikido (mai ales cei cu calificari de antrenor) ar trebui sa cunoasca diferrenta dintre intinderi in siguranta si cele nesigure.

Respiratia corecta este importanta atunci cand realizati intinderile. O respiratie corecta ajuta corpul sa se relaxeze, creste fluxul de sange si ajuta la eliminarea acidului lactic din muschi. Pastrati respiratia lenta, relaxata atunci cand va intindeti, expirand atunci cand intindeti muschii.

Modul corect de a respira este sa inhalezi lent prin nas, expandand abdomenul (nu pieptul), tineti un moment respiratia; apoi expirati lent prin nas sau gura.

Regulile de baza pentru realizarea intinderilor:
      - Incalziti-va prima data
      - Nu faceti intinderi cu amplitudine mare utilizand miscari puternice
      - Nu va tineti respiratia in timp ce va intindeti
      - Realizati intinderea usor si incetul
      - Incercati sa pastrati intinderea in jur de 20-30 de secunde
      - durerea este felul creierului de a spune sa va opriti !
      - daca se intind tendoanele sau ligamentele, nu o faceti !

Articol publicat pe "Aikido World BLOG:Safe Stretching"

tradus si publicat aici cu permisiunea lui Sensei Dunken Francis